DE ARTIESTEN
Elke dag groeit de lijst, dus na "je kleine tour" ... aarzel niet om terug te komen!
Het zijn "conart-artiesten" maar niet alleen...
Als ik exposeer, ben ik al stel mij bloot, nl in de hoop dat de ander, voorbij de technische dienst, al mijn perceptie van het bestaan zal waarnemen... .
Mijn ambitie ? Deel met iedereen deze kleine stukjes van onze mooie mensheid, in een spontane, intuïtieve en positieve fotografische benadering.
Ingrid Charlier is een buitengewone kunstenaar, ze naait papier.
Ze combineert tekening en hergebruikte materialen, waardoor de draad er in overvloed uit komt. Haar series vertellen het verhaal van de kindertijd in fijn bewerkte kleine formaten, haar genaaide boeken zijn assemblages van materialen die ze een tweede leven geeft en haar grote formaten stralen kleur uit.
Ze nodigt je uit om de draad te volgen...#ingridtoutcrache
Geschilderde werken van Kesseler. Painted? Eerder gegraveerd, geschraapt, gegraven in de schors van de coating, zoals zoveel donkere, verbrande littekens die getuigen van een bitter gevecht met het materiaal._cc781905-5cde-3194- bb3b-136bad5cf58d_
De mannen dansen de tijd van een zucht, het hout heeft een lang leven en het brons, lachend, wordt bewaard eeuwigheid.
Clanetti haalt inspiratie uit straat- en popart, maar probeert de keerzijde van poplichtmotieven te grijpen. Een deel van zijn werk is beschreven als "donkere" pop-art. Zijn vroege productie
weerspiegelt de blijvende indruk die Emilio Vedova's late schilderijen en informele kunst op hem hebben gemaakt.
YGAL GABAY
.
Kleuren en vormen hebben geen geheimen voor Sandra Corbisier. Van haar architectenvader en haar grafisch ontwerper of schildermentoren leerde ze soberheid en kleur combineren.
MICHELE DEMESMAEKER - michelesexpresses -
"Je moet een paar lampen aanblazen om goed licht te maken" René Char .
Olieverfschilderij - acryl / Lood glas in lood -Tiffany - lampwork glas / Fotografie / Schrijven
Welke techniek ook wordt gekozen (strips, gravure, beeldhouwkunst, schilderen, illustreren of tekenen), ik schep er genoegen in om, afhankelijk van de inspiratie, in beelden te vertellen wat mij bevalt of amuseert.
Het zijn geen schilderijen maar fragmenten, delen van tijd en ruimte, die voor ons hangen en die ons uitnodigen tot contemplatie, tot meditatie, tot extreme concentratie. We moeten niet zoeken naar een betekenis, een symbool of een boodschap. Slechte kunst in al zijn eenvoud en pracht. Niets op bijna niets, een nauwelijks waarneembare drager maar een rigoureus en subtiel monochroom reliëf dat ons doet doordringen in het krioelen van de materie, in het substraat van het leven en het zichtbare.
Op lino of op hout speelt deze raspend humoristische graveur zwart op wit met kracht en een vleugje wanhoop.
Van kinds af aan ben ik gefascineerd door gezichten. Ik kon mezelf er niet van weerhouden ernaar te kijken, ze te proberen te lezen, hun uitdrukking te interpreteren. Ik voelde me omringd door boeken met in zekere zin een menselijk gezicht. Zoals het gezegde luidt, vrij nauwkeurig: het gezicht is de spiegel van de ziel.
JOZES CHAPELLIER
Hoe een levend monument bejubeld door Jack Lang, Jean Edern-Hallier, Depardieu, Charles Dumont, Catherine Lara, Salvatore Adamo, David Copperfield, Michel Drucker, Christian Lacroix... een monument dat werkte, uitgewisseld met César en Buffet?
Dit monument is José Chapellier. Artiest van Luikse origine, vestigde zich in Henegouwen na een internationale carrière van drie decennia. De stijl ? Doe een pollepel Chagall, besprenkel lichtjes met Léger, voeg een theelepel Somville toe, een snufje Picasso… Meng langzaam en lang. Levendige, vastberaden, krachtige functies verschijnen. Giet alles in een diep koningsblauw en laat José Chapellier naar de oppervlakte komen.
LARISSA ICKX
Larissa mixt technieken, vervaagt de sporen, flirt met wijsheid en keert het het volgende moment de rug toe om haar fantasie te uiten.
Ze laat vaak vrouwelijke personages zien, die ze uitknipt of fotografeert op basis van haar stemming. Vrij en delicaat als een wilde vogel, toont ze haar 1000 facetten door haar werken zonder zich ooit te laten grijpen.
Mijn naam is ANEZO Jean-Christophe alias ShAk'n AbrAxA; Ik woon in Charleroi, ik fotografeer, teken, schilder en maak video's...
Ik exposeerde voornamelijk in het Bateau ivre, in het Maison du Hainaut en in het CEME. Ik onderzoek en experimenteer constant met graphics om artistiek te evolueren.
Mijn invloeden zijn divers en mijn zoektocht is alchemistisch. Ik hou van de natuur, film, muziek en plezier maken.
Ik ben altijd op zoek naar een model (foto en schilderij) tegen een tekening of een fotoafdruk.
Aarzel niet om een kort bericht voor me achter te laten.
https://www.facebook.com/Psykotikeur
Schilder
Grafisch vormgever / illustrator
Het werkwoord is niet nodig; texturen, acryl, pigmenten, inkten, plantenweefsel, papier dienen als gesprekspartners.
Zoveel materialen die het werk doen ontstaan. Zichzelf blootgeven is uit je bubbel stappen, uit je muren stappen, jezelf blootgeven.
Ga naar de ander voor zo'n intens en verrijkend moment van delen.
Om de toeschouwer te bereiken in wat hij het meest gevoelig heeft. Het naar boven halen van zijn latente emoties is mijn artistieke doel.
Savery, 41, zoon van de wind, tatoeëerder, ontwerper en koffiedrinker op het terras.
Via de tatoeage en mijn skeletten probeer ik de belangrijkste elementen van levensstijlen, passies en waarden te ensceneren ... terwijl ik de clichématige kant vermijd.
Ik vertegenwoordig een moment dat onopgemerkt blijft in de dagelijkse routine.
Het skelet creëert een contrast, dat een subtiele en ontroerende boodschap benadrukt.
Olivier Hoffait is de Belgische urban artiest beter bekend als “Soke” en lid van het artistieke collectief “La Cabane”. Hij is een liefhebber van kunst, architectuur en grafisch ontwerp en wisselt afbeeldingen en portretten af om eclectische taferelen te creëren waarin figuratie en abstractie een voorproefje zijn. Als bron van inspiratie en impuls kenmerken krachtige kleuren, minimalistische vormen en dikke streken zijn werken in de schilderkunst, die grotendeels in acryl zijn uitgevoerd.
Levendige emoties, plezier, contrasterende kleuren, .... het is met een vleugje humor dat ik mijn diepste gevoelens ensceneer en dat ik mijn hectische dagelijkse leven zoveel mogelijk sublimeer.
Plastifactory.be ... Wie is het?
Een familiecollectief dat startte in augustus 2018. De hele familie creatief bezig; een beeldhouwer-kunstenaar-vader, een schilder-grafisch ontwerper-moeder en een dochter die St Luc verliet in binnenhuisarchitectuur en vormgeving. We hebben onze mogelijkheden samengevoegd om dit project te creëren. Ons doel is om zoveel mogelijk gebruikte plastic materialen (afval) terug te winnen en te recyclen om nieuwe bruikbare en multifunctionele objecten te produceren.
Kruissteken zoals oma in de saus van vandaag. Nieuwsgierig, ze houdt ervan om "honden met hoeden" te ontmoeten, af te leiden, te mixen, herinneringen op te halen... alles is goed voor een placemat van Nathalie Dupont.
EIGENTIJDSE KUNST
Belgische kunstenaar-schilder
authentieke kunstorganisaties
sinds 1978
Met een rijke carrière van 25 jaar in de opera waar lyrische en pianistische carrières zich vermengen, zijn het historische kostuums, decors, materialen zoals fluweel die licht aantrekken, zijde die het laat exploderen, deze tegenstellingen, deze contrasten die de gevoeligheid van Dô bevestigen die we zullen in al zijn schilderijen... zijn nieuwe artistieke taal vinden.
Ze ontwikkelt een instinctieve gevoeligheid, zonder analyse, om te voldoen aan de behoefte om een emotie grafisch samen te vatten zonder de ondeugd van verstikkende conventies. Een creativiteit die rijmt met spontaniteit, een creativiteit die het onvoorspelbare onderzoekt en iets totaal unieks doet ontstaan in de vorm van vrije arabesken, waarbij elke beperking van regels die worden gedefinieerd als een vertaling van de gekwelde chaos van de nerf van het hout of de meanders van het hout terzijde wordt geschoven. de aderen van de knikkers.
Het portret dient om het gevoel van de emoties van de toeschouwer te bevorderen om te delen, om een osmose, een interactie en in een tweede lezing te creëren om het plezier van de tegenstellingen die op de scène worden gevoeld te integreren.
Derry Turla, een echte duizendpoot, heeft geëxperimenteerd met vele artistieke technieken sinds hij de Academie voor Schone Kunsten in de jaren 80 verliet: waterverf, acryl, olieverf, inkt... voordat hij infographics ontdekte en leerde kennen. Sommige van zijn werken combineren moderne en traditionele technieken.
We kunnen een werk niet vatten in de onwetendheid van de ziel die het schilderde en als we oordelen naar wat zijn schilderijen ons te lezen geven, voedt dat van Derry Turla zich met rusteloze en toch levendige kleuren, dronken van humanisme, neemt ze de gekwelde paden van een naamloze bohémien. In plaats van impressionistisch, maakt hij indruk of liever, hij 'drukt' uit. Hij 'popart' de lijn zonder ooit verder te gaan naar de lijn. Hij breekt, legt op en legt bloot; wel duidelijk. De lijnen zijn duidelijk en toch verdwaal je als je er te veel naar kijkt.
Deze man cultiveert de kunst van de paradox.
Weet hij?
De aanpak is compleet.
Oprecht en direct, het haalt zijn kracht uit zijn eenvoud.
Eerste paradox.
De formaten, langwerpig, onder spanning, genereren echter sobere en evenwichtige composities waarvan de lay-out de lucht op de voorgrond plaatst; open ruimte, die inmiddels de opgelegde grenzen ver overschrijdt.
PIERRE MARISCAL
Cam Stass is kunstenaar en reiziger. Ze heeft altijd getekend en geschilderd en wijdt zich sinds twee jaar meer in het bijzonder aan het maken van fresco's. Zijn werk toont scènes uit zijn reizen en visioenen uit zijn verbeelding. Zijn artistieke interesses gaan met name uit naar de natuur, de menselijke figuur en het psychedelische. Haar inspiratie haalt ze uit haar reizen, maar ook uit vormen en perspectieven: alles vermengt zich in haar verbeelding en helpt haar om haar eigen interpretatie te creëren. Naast schilderen houdt Cam Stass van liften, avontuur en chocolade.
WIJ VRAGEN NIET: WAAROM?
Waarom hondenbekken? Waarom dikke vrouwen? Waarom mensapen?
We zouden echter kunnen antwoorden. Omdat het steeds weer om de blik gaat: frontaal kijken, gezicht naar voren, het dier, de blik veranderen op de vormen van vrouwen, de blik zoeken die verborgen is in de knopen van stenen, er zit voyeurisme in deze meervoudige blikken van een werk dat naar ons kijkt en ons verplicht om onze blik op deze dierengezichten, gezichten en billen van vrouwen, gezichten en sporen van ingestorte muren te veranderen.
JACQUES IEZZI
Keramist
Het bestaan is een pad dat we allemaal bewandelen, het nodigt ons uit om een reis te ondernemen, naar het centrum, naar het licht van onze ziel, bewaker van alle oorspronkelijke mysteries. Dit verspreidt, onthult in ieder van ons symbolen en archetypen, boodschappen die even krachtig als sterk en diep ondoorgrondelijk zijn. Het gebruik van potlood, de glans van bladgoud en bladzilver zijn langzame, delicate, subtiele en gevoelige technieken die het verborgen universum van Nathalie doen ontstaan, dat geleidelijk ontwaakt bij elke intense emotionele ontmoeting van deze incarnatie in de materie. Het leven, dat ze intuïtief voelt in de intimiteit van haar kring, van haar sfeer, als een heilige allegorie van het oer-verschijnen van leven, liefde en bewustzijn in zijn meest absolute vorm. De kwetsbaarheid van het papier dat aan zijn steun is vastgespijkerd, "drijft" met de wind mee, de energie die het omringt, komt dan neer om zijn plaats in te nemen. De diepe adem van zijn werk komt vrij dankzij de tedere kleuren, het licht en de diepte die altijd gezocht wordt. Zijn verlangen naar harmonie, met de maan en de zon, het mannelijke en het heilige vrouwelijke vluchtte naar de diepten van wezens, tijdloze structuren, in voortdurende beweging, verschijnen. Bewoond door een vrijwillig geweten of door een spontaan onbewuste, probeerde de kunstenares een moment dat haar werd aangeboden in tijd en ruimte te kristalliseren.
Geboren in Polen, waar ze haar artistieke opleiding in de schilderkunst begon, gaf de strengheid van haar studies haar een precisie in het gebruik van kleur die exprijmt met de composities van landschappen, naakten en stillevens.Zijn aankomst in Brussel stelde hem in staat om de Academie voor Schone Kunsten (2011) te voltooien. Sindsdien heeft ze deelgenomen aan tal van artistieke evenementen en tentoonstellingen.Door haar technische kwaliteiten kan ze uitblinken in portretten, waar ze vooral dol op is.
Agnieszka Rozek is niet gehecht aan een bepaalde stijl. A elke nieuwe ontmoeting trekt ze invloeden die nieuwe fasen in haar werk markeren, terwijl ze haar persoonlijkheid goed gemarkeerd houdt.
4 jaar geleden schreef Agnieszka Rozek zich in op een school voor ijzerbewerking om lassen en smeden te leren. Hierdoor kon hij zijn droom realiseren en stalen sculpturen maken. _cc781905-5cde-3194 -bb3b-136bad5cf58d_ _cc781905 -5cde-3194-bb3b-136bad5cf58d_ _cc781905-5cde-3194-bb3b -136bad5cf58d_
Agnieszka Rozek combineert haar luchtige stijl in sterke sculpturen. Afkomstig van ijzer en vuur, zijn zijn werken verdeeld tussen ruwe creaties uit de smidse en andere bedekt met de warmte van kleuren.
Agnieszka Rozek heeft behoefte aan uitdrukking in het schilderij dat een geheel nieuwe richting inslaat. Ze gebruikt heldere en fluorescerende kleuren. Zijn schilderijen worden bijna grafische tekeningen.
ÖMER ÖZCETIN
Het werk van de kunstenaar willen betreden, is een compleet en ongewoon universum willen betreden.
Er is geen vraag om toe te geven, of te betwisten, of zelfs te begrijpen...
Het is gewoon even een kwestie van je laten meeslepen, je laten doordringen door je indrukken.
Nathalie Saey, geboren in Brussel op 12 oktober, autodidact schilder met bescheidenheid! grappig, genereus, ze drukt zich uit in verschillende media... Ze camoufleert haar gevoeligheid, in aquarellen vol humor en in zogenaamde naïeve doeken, die exploderen met poëzie. Geïnspireerd door kunst, architectuur, muziek en het leven... Geïnspireerd door Sempé, Voutch, Basquiat, Rothko, Matisse... Verschillende technieken gebruiken: waterverf, houtskool, acryl, pastel, toont ze een zeer sympathieke humor van inspiratie en een merkwaardige lichtheid van schrijven. Maar dat is niet alles, beeldend kunstenaar in haar vrije tijd, ze past des aanvarkens alles in bochten onder het teken van humor en hoon.
Instagram:nathaliesaey_
"Poppen, marionetten, monsters, films, maskers, gemanipuleerde afbeeldingen, vreemde voorraden en plezier wil je hebben, en alsjeblieft! En de (zijwaartse) glimlach van de melkveehoudster!"
DANIEL WALGRAEVE
Actrice en lerares in de academies, Danièle Walgraeve besloot heel laat om haar tien vingers te gebruiken. Een paar jaar in de klas van Yves Lecomte, daarna haar ontmoeting met André Navez (met wie ze trouwde!) versterkte haar smaak voor de beeldende kunst. Het theater gaf hem de smaak om van niets veel te maken, zoals hier met gescheurd papier.
De werken van Xaviez raken ons in het hart, want deze kunstenaar-schilder is bovenal een geweldige verhalenverteller.
Zijn schilderijen nemen ons mee op dromerige reizen, bevolkt door uitdagende personages.
Van wandelaars uit het Napoleontische tijdperk tot notabelen van geestelijken en les primitieven of Vlaamse rockers, het is een heel bestiarium van verfijnde figuren die hij poseert in deze natuur waar hij zo van houdt.
Als dichter en schepper geeft hij stof tot nadenken over onze samenleving met een elegante en graag met zuur doordrenkte penseel.
De kunstenaar is een boodschapper, schepper van schoonheid, geluk en vrijheid.
V. Stijgingen
Multidisciplinair kunstenaar, duizendpoot, fotograaf, lichtontwerper.
Naast het werk van de materialen komt er altijd een onderzoek naar de verlichting uit voort.
Zelfs voorbij de sublimatie van het vergankelijke of het mooie, probeert zijn werk de kracht van kunst en de kunstenaar in twijfel te trekken wanneer hij het alledaagse transformeert in een uniek werk...
Eric Legrain, beeldend kunstenaar, geboren in Namen op 20 juni 1963, leeft en werkt in Beho.
Mijn favoriete thema is het fritkot waar ik al sinds begin jaren 90 aan werk.
De titel van mijn 3 werken “FRITÜURE” is in het Belgisch geschreven.
BERNADETTE VERCOUSTRE
HELENE VAN CANEGHEM(auteur)
Duizend-en-een levens, duizend-en-een passies.
Als kind besloot ze pas op 4-jarige leeftijd te spreken, maar op een vloeiende manier.
Als tiener was ze revolutionair en onafhankelijk, een eenzame avonturier in Engeland, Denemarken...
Klassieke studies. Theaterlessen, dictie, talen, tekenen, muziek...
Zijn carrière stabiliseerde gedurende meer dan 20 jaar in de kantoren van Dat grote distributie.
Het faillissement van het bedrijf werpt de auteur in de financiële wereld op het secretariaat van de golden boys. Ze zet haar kleine slakkenkwekerij op en werkt als dierenartsassistente.
Gezondheidsproblemen dwongen hem om het rustiger aan te doen.
Moeder van twee kinderen verloor ze in 2017 haar 37-jarige zoon.
Ell gaat door twee scheidingen en vindt de "derde man" na 27 jaar scheiding.
Het woord dat ze leuk vindt fusion.
Het woord waar ze een hekel aan heeft: verlatenheid.
Veelzijdige artiest
Gepassioneerd door kunst in het algemeen, heb ik van alles een beetje aangeraakt. Zolang ik me kan herinneren, heb ik altijd getekend, maar later raakte ik al snel geïnteresseerd in make-up en effecten, dans, theater, muziek, kostuumontwerp, geluidseffecten, tatoeëren... en sinds een paar jaar in beeldhouwkunst ( Hogere rang voltooid in 2007, verschillende technieken en materialen). En nu werk ik glaskralen voor sieraden en andere objecten en accessoires.
En nog recenter 3D-modellering met "Blender".
Voor meer informatie... Aarzel niet om mijn site te bezoeken: www.wisha.book.fr
Sinds enkele jaren vertegenwoordigt mijn werk de processen van vertakking, die van creatie, van denken, van tijd, van ruimte, van de natuur... Ik zie mijn werk als zowel intellectueel als esthetisch. De zoektocht naar consistentie tussen inhoud en vorm leidt me tot meerdere variaties. Deze ontvouwen zich via verschillende technieken, in de vorm van installaties: zeefdrukken, collages, video's... Deze benadering leidt me naar poëtische uitdrukkingen van het leven.